خواص شگفت انگیز چای ماسالا و فواید آن برای سلامت و تندرستی


برای بسیاری از مردم در کشوهای آسیایی مانند چین و هند چای ماسالا یا همان ماسالا تی یک نوشیدنی خوش طعم و تند می باشد  که به شدت محبوب است وثابت کرده است که این نوشیدنی نه تنها خوشمزه است بلکه برای سلامت انسان نیز مفید می باشد .

ترکیبات چای ماسالا:

چای ماسالا یک ترکیب بسیار قوی از ادویه ها و گیاهان سالم و طبیعی است که دستورالعمل تهیه آن بسته به منطقه ای که مصرف میشود متفاوت است اما به طور کلی دارای مقادیر اساسی است.. هل ، زنجبیل، دارچین، میخک، شیرخشک ، زیره سبز، شیرین کننده طبیعی ، فلفل سیاه و… از اصلی ترین ترکیبات چای ماسالا است.

ماسالاتی چه مزایایی دارد ؟

کنترل دیابت
افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن و چربی خون
تقویت دستگاه گوارش و هضم سریع غذا
انرژی زا
تقویت سیستم ایمنی بدن
ضد التهاب روده
پیشگیری از سرطان

 

 

خواص ضد التهابی:

در چای ماسالا ، تمام ادویه ها در همکاری برای کاهش التهاب دست به کار می شوند. مهمترین عنصر، “زنجبیل” است که  توانایی جلوگیری از ” سنتز پروستاگلاندین ها”  (بازیکن اصلی در شروع فرآیند التهاب) را برای کنترل التهاب دارد  عنصر مهم دیگر “گل میخک” است که به کاهش التهاب در عضلات کمک می کند. مخلوط این دو ادویه  با هم بسیار مقوی است .

کاهش کلسترول خون و سلامت قلب :

این یک تجربه فوق العاده است که یک فنجان گرم از ماسالا چای را پس از یک کار روزانه طولانی امتحان کرد. ‘Tannins’ موجود در این چای بدن را احیاء می کند. علاوه بر این، “کافئین” هرچند که به مقدار کم موجود درچای ماسالا ، به عنوان یک محرک CNS عمل می کند تا موجب هشدار سلولی شود. عمل ترکیبی از هر دو “تانن” و “کافئین” بهترین راه برای رفع خستگی است.چای ماسالا با لطافت تمام ادویه ها به منظور بهبود سیستم ایمنی بدن و حفظ عفونت های رایج، در بدن تزریق می شود. تمام ادویه های موجود در چای ماسالا حاوی خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد انگلی دارد. همچنین  گل میخک، دارچین و زنجبیل و نیز تانن موجود در چای ماسالا باعث کاهش کلسترول خون می شود تا تنظیم ضربان قلب و فشار خون توسط dilating عروق خونی کنترل گردد.

کمک به کاهش وزن:

چای ماسالا متابولیسم فعال و خوبی است که معمولا با بهبود سیستم گوارش و کاهش وزن همراه است. فرمولاسیون خاص و منحصربفرد چای ماسالا  تایید میکند که این محصول به عنوان یک غذای گرمایشی و باعث سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن است.

کنترل دیابت:

ادویه جاتی مانند “گل میخک”، “دارچین” و “elaichi” (یک نوع ادویه هندی ) با افزایش حساسیت به انسولین در بدن شناخته شده  که برای جلوگیری از دیابت و کاهش سطح قند خون است . دارچین نیز  کمک می کند تا ذهن ، تیز شده و از شروع بیماری مانند آلزایمر جلوگیری شود ، این در حالیست که “گل میخک” به بدن برای استفاده بهتر از قندهاکمک

 ترکیب “چای ماسالا” در “گل کوه”با  طعم فوق العاده معطر و بی نظیر وعجیب و غریب خود مزایای سلامتی را در یک فنجان ارائه می دهد.

احتیاط مصرفی چای ماسالا: 

*به جهت کاهش فشار خون با مصرف چای ماسالا،توصیه میشود افرادی که داروی فشار خون مصرف می کنند با احتیاط و فاصله زمانی از دارو مصرف شود .

*در زنان باردار توصیه می شود به میزان کمتر مصرف گردد.

*درمناطق گرمسیر و ساعات گرم روز کمتر مصرف گردد.

بهترین زمان مصرف چای ماسالا:

یک ساعت پس از صرف وعده های غذایی (شام و ناهار)