مقدمه :

گزنه همانند گیاهان بیابانی ذاتا در شرایط سخت زندگی می کند و این نکته قابل توجه است که هر گیاهی در شرایط سخت زندگی کند مثل گزنه بهترین ویتامین ها و املاح معدنی خاک را دربرگ های خودش جمع می کند. به همین دلیل ،تمام مواد معدنی که در گیاه گزنه هست ، خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد.

 از دیابت تا رفع کم خونی با گیاه گز

مهم ترین خواص گیاه گزنه: 

از مهم ترین خواص گیاه گزنه  که به اثبات رسیده است  خاصیت ،

 ضد دیابت

 کنترل کننده قند خون

 افزایش دهنده گلبول های قرمز خون  (که همین امر باعث می شود گیاه گزنه برای افرادی که کم خونی دارند موثر باشد)

و اساسی ترین خاصیت گیاه گزنه تصفیه کنندگی خون است

 مثل خواص آنتی هیستامینی و ضد التهابی برای کسانی که بیماری پوست  دارند و اگزما در پوستشان است .این افراد در خون آنها مقدار زیادی از چربی ها و شیرینی ها جمع شده و گزنه این قابلیت را دارد که سم زدایی بدن را انجام بدهد .

شناخت عناصر مهم در گیاه گزنه:

در نتیجه  بهترین گیاه برای سم زدایی بدن گزنه هست .گیاه گزنه ادرار آور است و همین امر باعث میشه که تمام سمومی که داخل خون ، کلیه و کبد است مثل قند ها و چربی ها که تبدیل به جوش و اکنه های پوستی میشودند  را  دفع کند  و چون میزان ادرار را زیاد میکند، قند خون هم طبیعتا پایین می آید و در یک بعد دیگر در مورد گزنه باید بدانید چون در شرایط سخت زندگی می کند میزان (عنصر سیلیس) و (عنصر بر )که عناصر خیلی مهمیست و به نسبت دیگر گیاهان بیشتر است                         

این دو عنصر از عنصر های مقوی و مغذی هستند که به رشد کودکان و رشد جنین و افرادی که باردار هستند کمک شایانی میکند.

نکات دوز مصرف گیاه گزنه در طول روز: 

نکته ای که درباره گزنه باید توجه داشته باشیم که میزان مصرفش در طی تحقیقات علمی و پژوهشی ، 7گرم تا 8 گرم در روز است (2 تی بگ در روز و سه بار در هفته )

و ممکن است در اثر مصرف بیش از حد مجاز به کلیه و کبد صدمه وارد کند.

 

*عنصر سیلیس:  سیلیس از مهمترین مواد معدنی موجود در بدن انسان که به تقویت استخوان ها و درمان آرتروز کمک می کند. این عنصر به طور طبیعی در ناخن ها یافت می شود.

*عنصر بر: ماده مغذی بر در عنصربر باعث افزایش جذب فسفر و پتاسیم میشود و در پیشگیری از پوکی استخوان نقش دارد .