دمنوش گل گاو زبان واقعی بیشتر و بهتر بشناسید

گل گاو زبان از جمله گیاهان دارویی شناخته شده بسیار مهم و معروفی است که به دلیل داشتن خواص فوق العاده اش اکثر مردم جهان آن را  به خوبی  میشناسند .

درمجموع دو نوع گل گاوزبان وجود دارد  : گل گاو زبان ایرانی و گل گاو زبان دارویی – و آنچه که در کل دنیا مطرح است گل گاوزبان ایرانی با جنس اکیوم است که خواص دارویی بسیار زیادی دارد . منشا این محصول در شمال ایران است. و نکته مهم اینکه : بهتر است بدانید اکثر گل گاو زبانی که در سطح شهر در عطاری ها و فروشگاه ها به صورت فله موجود است ، متاسفانه بار میکروبی بسیار زیادی دارند زیرا گل گاوزبان در زمان برداشت به صورت مرطوب جمع آوری می شود و میزان زیادی از گل گاوزبان کپک و قارچ میزند که به شدت مضر است .

مهم ترین خواص دمنوش گل گاوزبان :

از مهمترین خواص گل گاو زبان که بسیار مطرح است میتوان به تقویت اعصاب و روان و  حواس پنج گانه و ضد وسواس فکری و  تصفیه کننده خون اشاره کرد .

مواد معدنی و ویتامین های موجود در دمنوش گل گاوزبان:

گل گاو زبان سرشار از سرشار از کلسیم ، منیزیم،  پتاسیم،  آهن،  سدیم، پروتئین و کربوهیدرات و ویتامین های AوBوC می باشد.

نکات مهم در مورد مصرف دمنوش گل گاوزبان:

گل گاو زبان به دلیل داشتن (آلکوالویید) دارای خاصیت ضد رماتیسمی و ضد التهابیست  و بهتر است برای زنان شیرده و کودکان با ملاحظه مصرف گردد.

دمنوش گل گاو زبان را … واقعی بنوشید!

قابل ذکر است این است که گل گاوزبان با توجه به ذات طبیعی بودنش  باید دم بکشد ، این گیاه دم کردنی است و با چای که طی عملیات تخمیر سریع رنگ پس میدهد قابل مقایسه نیست و لازمست بدانید که گیاه گل گاو زبان جهت پس دادن مواد موثره و و نیز خواص رسانی بیشتر نیازمند است که حتی تا حدود یک ربع دم بکشد تا رنگ واقعی خود را نشان دهد .

شرکت گل کوه بینالود ، گیاه گل گاوزبان را در زمان برداشت محصول سریعا Sort وبلافاصله آسیاب می کند و سپس اقدام به فراوری های لازم مینماید و در کیسه های ضد رطوبت (پلی اتیلن ) نگهداری می کند که طی این فرآیند ها ، بار میکروبی گل گاوزبان به حداقل ممکن میرسد .